CEO’s 4 Climate, infoavond waterstof krijgt vervolg in 2022 met samenwerkingsconvenant

CEO’s 4 Climate organiseerde op donderdag 7 december 2021 een infoavond over ‘waterstof als brandstof voor de mobiliteit van de toekomst’. Het netwerk van klimaatbewuste ondernemers bracht (coronaproof) zo’n 150 ondernemers samen voor een uiteenzetting van experten op vlak van waterstof. Met geëngageerde ondernemers uit de transportsector gaat CEO’s 4 Climate nu verder samenwerken in een convenant voor het eerste waterstof tankstation in Zuid-West-Vlaanderen.

“We zijn het afgelopen jaar heel snel gegroeid door onze events die we georganiseerd hebben. Zo verzamelden we heel wat informatie over elektrische wagens en laadoplossingen en kwam ons netwerk verschillende keren samen. Met ons laatste event over waterstof breien we daar een logisch vervolg aan.” aldus Roland Maes, bezieler van CEO’s 4 Climate. “Voor zwaar intercity transport zijn elektrische trucks minder efficiënt. Waterstof biedt wel een oplossing om snel te tanken en de nodige energie en kracht te voorzien. België heeft enorm veel potentieel en wij willen daar met onze leden verder op inzetten en zo de duurzame transitie versnellen.”

Wij gaan door …

In 2022 gaan we op het elan van 2021 verder. Als corona het toelaat, liefst met nog meer live netwerkgelegenheden en infosessies. In januari volgt het eerste event rond ‘verduurzaming in de zorg’ en in februari een exclusieve ledenmeeting. Maar we gooien het ook eens over een heel andere boeg met onze Green Summit rond circulair bouwen. CEO’s 4 Climate wil namelijk het bedrijfsleven op verschillende vlakken verduurzamen, een bedrijfsgebouw maakt daar ook deel van uit en mag dus ook duurzaam of zelfs circulair opgebouwd zijn.

Waterstof tankstation

En ook het waterstof verhaal wordt verder gezet. Op 10 maart zitten we opnieuw samen met de eerste bedrijven die zich opgaven om mee te werken aan het convenant voor het eerste waterstof tankstation in Zuid-West-Vlaanderen. We bouwen verder op de expertise van onze sprekers van het voorbije event (Volvo Trucks, Vives, WaterstofNet, Febiac en Brugge Geeft Energie) en voegen daar enkele nieuwe experten aan toe (waaronder Hyzon, VoltH2 en POM). Wie interesse heeft om aan het convenant deel te nemen vindt meer info op de website www.ceos4climate.eu.